Comanda carti online de la edituri romanesti si din strainatate.
Free Call 0268 411 986

Provocãri si metode de abordare în managementul proiectelor IT

29.00 lei

În această lucrare ne propunem clarificarea unora dintre problemelor esentiale cu care se confruntă o firmă producătoare de soft atunci când optează pentru un management responsabil al activitătilor asociate derulării proiectelor de realizare a sistemelor soft. După consultarea acestei lucrări cititorul va întelege faptul că managementul proiectelor în industria softului este o activitate importantă, dificil de încadrat într-o schemă detaliată, reconfigurabilă în functie de: tipul proiectului, mãrimea proiectului precum si standardele si tehnologiile în jurul cărora se structurează activitatea de management. (168 pagini)

SKU: 9789736502996 Categorii: , Etichete: , Product ID: 10572

Descriere

1. Sistemul de management al unei firme. Fundamente teoretice

1.1. Ce este managementul?

1.2. Funcţiile managementului

1.3. Ce sunt managerii?

1.4. Consideraţii relativ la structura sistemului de management

1.4.1. Subsistemul organizatoric

1.4.2. Subsistemul decizional

1.4.3. Subsistemul informaţional din perspectivă managerial

1.4.4. Subsistemul metodologic

 

2. Managementul proiectelor IT. Enunţul problemei

2.1. Provocările fundamentale ale evoluţiei unui proiect în industria softului

2.2. Activităţile fundamentale în cadrul unui proiect de realizare a unui sistem soft

2.3. Evaluarea maturităţii modelelor de dezvoltare

2.4. Managementul proiectelor într-o firmă oarecare. Generalităţi.

2.5. Infrastructura utilizată în planificarea proiectelor IT

2.5.1. Introducere

2.5.2. BDPC – Pe scurt despre conţinut şi utilitate

2.5.3. CMPD – conţinut şi utilitate

 

3. Factori de succes esenţiali pentru proiectele IT

3.1. Introducere

3.2. Definiţia succesului unui proiect IT

 

4. Selectarea şi inţierea proiectelor

4.1. Nivele de management

4.2. Iniţierea proiectelor în IT

4.3. Fişa de propunere a unui proiect IT

4.4. Planul de afacere al proiectului

4.5. Evaluarea financiară a proiectului

 

5. Elemente de teoria managementului proiectelor în IT

5.1. Scurtă expunere de motive

5.2. Organizaţiile care sunt preocupate de managementul proiectelor

5.3. Ceva mai pe larg despre abordarea PMI

 

6. Planificarea de ansamblu a proiectelor

6.1. Carta proiectului

6.2. Master planul proiectului

6.3. Calendarul proiectului

6.4. Întâlnirea de iniţiere a proiectului

6.5. Managementul domeniului/conţinutului unui proiect

6.6. Analiza cerinţelor

 

7. Elaborarea graficului de execuţie şi a bugetului proiectului

7.1. Planificarea detaliată a proiectelor IT

7.1.1. Întocmirea WBS

7.1.2. Estimarea taskurilor

7.1.2.1. Elemente introductive

7.1.2.2. Metode de estimare a mărimii sistemelor soft

7.1.2.3. Introducere în problematica tehnicilor de estimare

7.1.2.4. Revenire asupra procesului de estimare a proiectelor IT

7.1.2.5. Esenţialul despre estimarea mărimii proiectelor folosind metoda SLOC

7.1.2.6. Esenţialul despre estimarea mărimii proiectelor folosind metoda punctelor funcţionale

7.1.2.7. Concluzii la problema estimării mărimii proiectelor

7.1.3. Ordonarea taskurilor şi aflarea drumurilor critice în cazul proiectelor IT

7.1.3.1. Analiza drumului critic

7.1.3.2. Diagrame Gantt

7.1.3.3. Alte precizări asupra problemei reprezentării planurilor de dezvoltare a sistemelor soft

7.1.4. Elaborarea graficului orar de execuţie al proiecteor IT

7.1.5. Alocarea resurselor în proiectele IT

7.1.6. Realizarea planului de cost al unui proiect IT

8. Despre managementul riscurilor în cadrul proiectelor IT

8.1. Elemente introductive

8.2. Identificarea riscurilor în proiectele IT

8.3. Câteva observaţii relativ la cuantificarea riscurilor

9. Execuţia şi controlul proiectelor IT

10. Managementul calităţii proiectelor IT

10.1. Elemente introductive

10.2. Ce se înţelege prin calitate în industria IT?

10.3. Planificarea calităţii

10.3.1. Elemente introductive

10.3.1.1. Calitatea. O problemă dificil de rezolvat în industria softului

10.3.1.2. Cadrul general de asigurare a calităţii în industria softului

10.3.1.3. Impactul limbajelor de modelare asupra calităţii softului

10.3.1.3.1. Utilitatea unui limbaj de modelare

10.3.1.3.2. Specificul limbajelor de modelare în industria softului

10.3.1.3.3. Raportul dintre rutină şi creativitate într-un mediu de dezvoltare tributar modelării sistematice

10.3.1.3.4. Este posibilă algoritmizarea asigurării calităţii în industria softului?

10.3.2. Repere de avut în vedere în procesul de planificare a calităţii unui proiect IT

10.4. Asigurarea calităţii

10.5. Controlul calităţii

10.6. Testarea sistemelor soft

10.7. Programe de asigurare a calităţii

 

11. Managementul deţinătorilor de interese în  proiectele IT

11.1. Identificarea şi analiza DI

11.2. Managementul comunicării în cadrul unui proiect IT

11.3. Managementul resursei umane

 

12. Pe scurt despre managementul agil al proiectelor IT

12.1. Scurtă introducere

12.2. Valorie şi principiile pe care sunt construite metodologiile agile

12.2.1. Valorile care definesc un demers agil

12.2.2. Principiile care definesc expresiv agilitatea în industria softului

12.3. Agilitatea din perspectivă SCRUM

12.4. Caracteristicile unui proiect Scrum

12.5. O perspectivă sintetică asupra Scrum ca model/proces de dezvoltare a softului

12.6. Rolurile în cadrul unui proiect Scrum

12.7. Ceremonii Scrum

12.7.1. Întâlniri pentru planificarea versiunilor

12.7.2. Întâlniri pentru planificarea Sprint-urilor

12.7.3. Întâlniri pentru evaluarea sprint-urilor

12.7.4. Întâlniri dedicate retrospectivelor

12.7.5. Întâlniri Scrum zilnice

 

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Provocãri si metode de abordare în managementul proiectelor IT”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *