Descriere
Lucrarea se deschide cu un capitol general privind statutul firmei în comerțul internațional, evidențiind motivațiile, avantajele și costurile internaționalizării afacerilor, modalitățile de export-import și structurile organizatorice corespunzătoare, precum și elementele definitorii ale unei profesiuni: specialistul în comerț exterior.
Prima parte a lucrării – cuprinzând patru capitole – tratează problemele comunicării și negocierii internaționale de afaceri: prospectarea pieței și contactarea partenerilor, strategii și tactici de negociere, practica negocierii comerciale internaționale. Această parte se caracterizează printr-o abordare pluridisciplinară, fiind utilizate cunoștințe de marketing, comunicare, management intercultural, unele elemente de matematică ș.a. Am făcut apel la numeroase surse de specialitate din literatura română și străină, dar am valorificat și experiența acumulată, în calitate de cadru didactic universitar, dar și de persoană implicată, sub diferite forme, în viața publică și în domeniul afacerilor, în anii de după 1990.
Partea a doua a lucrării – ultimele patru capitole – abordează problemele contractării internaționale, cu referire în principal la negocierea și contractarea în vânzarea internațională de mărfuri, respectiv operațiunile de export-import; un capitol este consacrat și contractelor de intermediere practicate în comerțul exterior. În această parte se face apel îndeosebi la surse teoretice și cunoștințe practice din domeniile comerțului internațional și dreptului (drept comparat, drept internațional).
Recenzii
Nu există recenzii până acum.