Comanda carti online de la edituri romanesti si din strainatate.
Free Call 0268 411 986

Colectii de date

39.00 lei

În dezvoltarea aplicatiilor de programare pot fi puse în evidentã un numãr limitat de entitãti (liste, stive, cozi, cozi cu prioritãti, arbori binari, tabele de dispersie, grafuri), caracterizate printr-o stare si un comportament specific. Acestea sunt cunoscute sub numele de tipuri de date abstracte sau colectii de date si contin un numãr finit de elemente, de orice tip. Lucrarea îsi propune sã evidentieze principalele colectii, care apar în aplicatii, sã specifice si sã implementeze operatiile caracteristice acestora si structurile de date corespunzãtoare, utilizând în acest scop un limbaj de programare structuratã, fãrã facilitãti de programare orientatã pe obiecte, constituind o bazã pentru proiectarea unei biblioteci de tipuri de date abstracte. Lecturarea lucrãrii încurajeazã utilizatorii sã-si scrie propriile aplicatii cu colectii de date, folosind serviciile oferite de o interfatã, care ascunde detaliile structurilor de date folosite si operatiile specifice diferitelor colectii de date. Ne adresãm atât studentilor facultãtilor cu profil informatic, profesorilor care predau discipline informatice si elevilor acestora, dar si tuturor celor interesati sã-si dezvolte propriile aplicatii cu structuri de date. (244 pagini)

SKU: 9789736502859 Categorii: , Etichetă: Product ID: 10562

Descriere

  1. Colecţii de date

1.1. Operaţii specifice colecţiilor

1.2. Exemple de colecţii de date

1.3. Parcurgerea colecţiilor

1.4. Criterii de clasificare a colecţiilor

1.5. Criterii de alegere a colecţiilor

1.6. Tipuri abstracte de date

1.6.1. Specificarea Tipurilor Abstracte de Date

1.6.2. Implementarea Tipurilor Abstracte de Date

1.6.3. Contractul client – furnizor

1.6.4. Criterii de proiectare ale interfeţelor TAD

1.6.5. Eficienţa utilizării structurilor de date

1.7. Compilare separată

1.7.1. Utilitarul make

1.8. Complexitatea algoritmilor

1.8.1. Notaţii asimptotice

 

  1.  Stive

2.1. Specificarea TAD Stivă

2.2. Interfaţa TAD Stivă

2.3. Aplicaţii cu stive

2.4. Implementarea stivelor

2.4.1. Implementare cu tablouri

2.4.2. Implementare cu liste înlănţuite

2.5. Probleme propuse

 

  1.  Cozi

3.1. Specificarea TAD Coadă

3.2. Operaţii cu cozi

3.3. Interfaţa TAD Coadă

3.4. Aplicaţii cu cozi

3.5. Implementarea cozilor

3.5.1. Implementare cu tablou circular

3.5.2. Implementare cu liste înlănţuite

3.6. Probleme propuse

  1.  Liste

4.1. Generalităţi

4.2. Operaţii specifice listelor

4.3. Specificarea TAD Listă

4.4. Interfaţa TAD Listă

4.5. Aplicaţii cu liste

4.6. Implementarea listelor

4.6.1. Implementare cu tablouri

4.6.2. Implementare cu liste dublu înlănţuite

4.7. Probleme propuse

 

  1.  Arbori binari

5.1. Definiţii şi generalităţi

5.2. Operaţii specifice TAD Arbore Binar

5.3. Traversarea arborilor binari şi aplicaţii ale traversărilor

5.3.1. Traversarea în preordine

5.3.2. Traversarea în postordine

5.3.3. Traversarea în inordine

5.3.4. Traversarea în lăţime

5.4. Implementarea arborilor binari

5.5. Probleme propuse

 

  1.  Arbori generali (multicăi)

6.1. Interfaţa TAD Arbore General

6.2. Transformarea unui arbore general într-un arbore binar

6.3. Implementarea arborilor generali

6.3.1. Prin tabel de cursori la predecesori

6.3.2. Cu tablouri, prin liste de adiacenţe

6.3.3. Prin tablourile PrimFiu şi UrmătorFrate

6.3.4. Cu pointeri, cu listă de succesori şi pointer la predecesor

6.4. Traversarea arborilor generali

 

  1. Arbori de căutare

7.1. Arbori binari de căutare

7.1.1. Definiţii şi generalităţi

7.1.2. Operaţii specifice TAD Arbore Binar de Căutare

7.1.2.1. Căutarea unei chei

7.1.2.2. Inserarea unui nod

7.1.2.3. Cheia maximă dintr-un arbore binar de căutare

7.1.2.4. Succesorul şi predecesorul unui nod

7.1.2.5. Ştergerea unui nod

7.2. Arbori echilibraţi

7.2.1. Rotaţii în arbori binari de căutare

7.2.2. Arbori AVL

7.2.2.1. Definiţii şi generalităţi

7.2.2.2. Calculul factorului de echilibrare pentru o rotaţie simplă

7.2.2.3. Inserarea unui nod într-un arbore AVL

7.2.3. Arbori bicolori (roşii-negri)

7.2.3.1. Definiţii şi generalităţi

7.2.3.2. Funcţii suplimentare pentru arbori bicolori

7.2.3.3. Inserarea unui nod într-un arbore bicolor

7.2.3.4. Ştergerea unui nod dintr-un arbore bicolor

7.2.4. Structuri de date pentru memoria externă

7.2.4.1. Arbori 2-3

7.2.4.1.1. Inserarea unei chei într-un arbore 2-3

7.2.4.2.2. Ştergerea unei chei dintr-un arbore 2-3

7.2.4.2. Arbori B

7.2.4.2.1. Creerea unui arbore B

7.2.4.2.2. Căutarea unei chei într-un arbore B

7.2.4.2.3. Inserarea unei chei într-un arbore B

7.2.4.2.4. Variante de arbori B

7.3. Probleme propuse

 

  1.  Cozi prioritare

8.1. Specificarea TAD Coadă Prioritară

8.2. Interfaţa TAD Coadă Prioritară

8.3. Exemple

8.4. Arbori parţial ordonaţi (heapuri binare)

8.4.1. Definiţii şi terminologie

8.4.2. Transformarea unui tablou într-un heap

8.4.3. Sortare prin metoda heapurilor (heapsort)

8.4.4. Implementarea cozilor cu priorităţi folosind heapuri binare

8.4.5.  Aplicaţii ale cozilor prioritare

8.5. Probleme propuse

 

  1.  Tabele de dispersie

9.1. Definiţii şi terminologie

9.2. Funcţii de dispersie

9.3. Strategii de rezolvare a coliziunilor

9.3.1. Dispersie deschisă

9.3.1.1. Interfaţă dispersie deschisă

9.3.1.2. Implementare dispersie deschisă

9.3.2. Dispersie închisă

9.3.2.1. Verificare liniară

9.3.2.2. Verificare pătratică

9.3.2.3. Dispersie dublă

9.3.2.4. Interfaţă dispersie închisă

9.3.2.5. Implementare dispersie închisă

9.3.2.6. Redispersare

9.4. Eficienţa operaţiilor în tabelele de dispersie

9.5. Probleme propuse

 

  1. Grafuri

10.1. Elemente de teoria grafurilor: definiţii şi terminologie

10.2. Operaţii asociate vârfurilor

10.3. Operaţii asociate arcelor

10.4. TAD Graf

10.5. Iterarea vârfurilor şi arcelor grafului

10.6. Implementarea operaţiilor independente de reprezentarea grafului

10.7. Implementarea grafurilor cu matrice de adiacenţe

10.8. Reprezentarea grafurilor prin liste de adiacenţe

10.9. Implementarea iteratorilor

10.10. Metode de explorare a grafurilor

10.10.1. Traversarea în adâncime a unui graf

10.10.2. Traversarea în lăţime a unui graf

10.11. Sortare topologică

10.12. Determinarea componentelor tare conexe

10.13. Colecţii de mulţimi disjuncte

10.14. Determinarea arborelui de acoperire de cost minim

10.14.1. Algoritmul Kruskal

10.14.2. Algoritmul Prim

10.15. Algoritmi pentru drumuri minime în grafuri

10.15.1. Algoritmul Dijkstra

10.15.2. Algoritmul Bellman-Ford

10.15.3. Drumuri minime între toate perechile de vârfuri

10.16. Probleme propuse

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Colectii de date”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *